Skip to content
Menu
ЕКСПЕРТСКИ СОВЕТИ ЗА ЈАВНИ НАБАВКИ
  • Дома
  • За ЕСЈН
  • Совети и прописи
    • Побарај совет
    • Актуелно
    • Корисни совети
      • Совети за започнување на постапка
      • Совети за условите за утврдување способност
      • Совети за критериуми за избор
      • Совети за посебни начини на доделување договор
      • Совети за отварање / евалуација / избор
      • Совети за понуди
      • Совети за правна заштита
      • Совети за склучување/изменување на договор
      • Совети за исклучоци од ЗЈН
      • Останати совети
    • Прописи
      • Закони и подзаконски акти
      • Клучна терминологија
    • Модели на документи
      • Договорни органи
      • Економски оператори
  • Анализи и истражувања
    • Анализи
      • Планирани набавки
      • Реализирани набавки
    • Истражувања
      • Анкети
      • Публикации
  • Нетворкинг
    • Статии
    • Интервјуа
    • Настани
  • Смарт услуги
    • База на податоци
      • Усвоени/уважени жалби
      • Одбиени жалби
      • Отфрлени жалби
    • Е-учење
  • Контакт
ЕКСПЕРТСКИ СОВЕТИ ЗА ЈАВНИ НАБАВКИ

Кои се 5-те главни категории на договори за јавни набавки?

Posted on декември 21, 2021февруари 6, 2022

Договори со фиксна цена

Доколку цените во времетраење на договорот се непроменети тогаш станува збор за Договор со фиксна цена. Сепак, кај овие договори можат да се употребаат и опции на т.н плафонски цени или опција на т.н целна цена или и двете. Исто така, потребно е да се има предвид фактот дека договорите со фиксна цена, предвидуваат ризик кој подеднакво е распределен кај двете договорни страни по однос на промена на цената. Ова се должи на фактот што овие договори не се засноваат на количината, времето или потрошените ресурси.

Договори за време и материјали

Овие договори е прилично јасен. За ваков договор, владата утврдува т.н стапка на работна сила на час, ги проценува трошоците за материјалите и го утврдува “плафонот на цената“. Ако можете да ги обезбедите услугите во рамките на планираниот буџет, ова е фантастична опција. Тука можат да се посочат како пример и договорите за итни служби кои се вообичаено краткорочни и кои предвидуваат носителот на договор да испорача само работна сила, а не и материјали, па истите се познати како договори за работно време.

Договори за надомест на трошоците

За разлика од договорите со фиксна цена договорите за ангажман и надомест на трошоците го ставаат во поголем ризик договорниот орган. Најчесто, овие договори се наменети за истражување и развој, а далеку помалку за набавка на реални стоки или услуги.

Договорите за надоместување на трошоците се поделени во бројни подкатегории, вклучувајќи ги и трошоците/споделувањето на трошоците, трошоците плус фиксна такса, таксата за доделување трошоци плус и договорите за стимулативна такса за трошоците плус.

Некои од нив имаат минимален и максимален опсег на плаќање, а додека други се пофлексибилни.

Договори за стимулација

Договорот за стимулација се заснова или на договор за надомест на трошоци или на договор со фиксна цена со дополнителни стимулации. За пример, доколку се појави проблем со прекин на јавниот сообраќај, договорните органи може да доделат стимулативен договор на економскиот оператор кој може брзо да го реши проблемот. Ако економскиот оператор го заврши овој “проект“ пред предвиденото време, може да се квалификува и за дополнителен бонус.

Договори за неопределена испорака и количина

Договорните органи не секогаш можат да проценат што точно им е потребно. На пример, тие можеби не се свесни за точните количини на материјал што им се потребни или за потребното време за реализација на одредена услуга.

Токму овие договори се најприлагодливите договори за јавни набавки. Тие се доделуваат кога договорниот орган не е сигурен колку артикал или услуга ќе му бидат потребни. Тие се исто така се познати како договори за нарачка на задачи или договори за нарачка на испорака.

*Статијата е превземна и преведена од: https://www.govconwire.com/faq/what-are-the-five-major-categories-of-government-contracting/.

Напишете коментар Откажи одговор

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Р Е Г И С Т Р А Ц И Ј А

ЗАПОЧНЕТЕ БЕСПЛАТНО

ИЛИ

ПРЕВЗЕМЕТЕ ПОНУДА

ЕКСПЕРТСКИ СОВЕТИ ЗА ЈАВНИ НАБАВКИ

е специјализирна веб платформа наменета за информирање, советување и едукација од областа на јавни набавки. Ние сме посветени на креирање квалитетни содржини од интерес на јавните институции, приватните компании, стручните лица (практичари), едукаторите, менторите, истражувачите, студентите и сите оние поединци кои имаат потреба од специјализирани знаења, вештини и информации поврзани со јавните набавки.

Календар

декември 2021
П В С Ч П С Н
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Ное   Јан »

УСЛОВИ НА КОРИСТЕЊЕ

  • ОПШТИ УСЛОВИ
  • УПАТСТВО ЗА КОРИСТЕЊЕ
  • ДОСТАПНОСТ

КАТЕГОРИИ

  • Актуелности (219)
  • Интервјуа (6)
  • Настани (23)
  • Останати совети (10)
  • Планирани набавки (13)
  • Промоции (3)
  • Реализирани набавки (37)
  • Склучување/Изменување на договор (12)
  • Совети за евалуација (38)
  • Совети за започнување на постапка (67)
  • Совети за исклучоци од ЗЈН (9)
  • Совети за критериуми за избор (6)
  • Совети за понуди (55)
  • Совети за правна заштита (14)
  • Совети за рамковна спогодба (13)
  • Совети за условите за утврдување способност (24)
  • Статии (38)

АРХИВА

  • ноември 2022
  • октомври 2022
  • септември 2022
  • август 2022
  • јули 2022
  • јуни 2022
  • мај 2022
  • април 2022
  • март 2022
  • февруари 2022
  • јануари 2022
  • декември 2021
  • ноември 2021
  • јули 2020
  • април 2020
  • март 2020
  • февруари 2020

КОМЕНТАРИ

  • Николовски Ненад на Кои документи треба да се прикачат од Подизведувачот за да може понудата да биде прифатлива ?
  • Brashnarov на Кои документи треба да се прикачат од Подизведувачот за да може понудата да биде прифатлива ?
  • Fitim на Како да се унапредат административните капацитети во јавните набавки ?
  • Тони на Дали при предмет на набавка на услуги за посебен линиски превоз на патници, во тендерската документација задолжително треба да се предвиди и посебениот услов за вршење на професионалната дејноста ?
  • РОЗА на Дали е дозволено во техничката спецификација, договорниот орган да ја ограничи оддалеченоста на понудувачот од договорниот орган, во случај кога само дел од предметот на набавка зависи од оддалеченоста ?

ПОВАЖНИ ЛИНКОВИ

Друштво за консалтинг и услуги СМАРТ КОНСАЛТИНГ СОЛУШНС Скопје

Државна комисија за жалби по јавни набавки

Биро за јавни набавки

Електронски систем за јавни набавки

E-ПАЗАР на набавки од мала вредност

Државна комисија за спречување на корупцијата

Државен завод за ревизија

Комисија за заштита на конкуренцијата

EСЈН - Каталог

Контакт

Телефон: 070/381-387

Мејл: soveti@esjn.mk

овозможено од

Друштво за консалтинг и услуги СМАРТ КОНСАЛТИНГ СОЛУШНС Скопје

категории

  • Актуелности (219)
  • Интервјуа (6)
  • Настани (23)
  • Останати совети (10)
  • Планирани набавки (13)
  • Промоции (3)
  • Реализирани набавки (37)
  • Склучување/Изменување на договор (12)
  • Совети за евалуација (38)
  • Совети за започнување на постапка (67)
  • Совети за исклучоци од ЗЈН (9)
  • Совети за критериуми за избор (6)
  • Совети за понуди (55)
  • Совети за правна заштита (14)
  • Совети за рамковна спогодба (13)
  • Совети за условите за утврдување способност (24)
  • Статии (38)

КАЛЕНДАР

декември 2021
П В С Ч П С Н
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Ное   Јан »

АДРЕСА

КОМПЛЕКС НАСТЕЛ Тафталиџе

Булевар „8-ми Септември“ бр.3 – 2/ 24

 1000 Скопјe

©2023 ЕКСПЕРТСКИ СОВЕТИ ЗА ЈАВНИ НАБАВКИ | Powered by WordPress and Superb Themes!